Badania jakości obsługi Klienta

Badania Jakości Obsługi Klienta

Każde działanie, które pomoże Twojej firmie w sposób uporządkowany poznać opinie i oczekiwania Klientów można zakwalifikować do badań. Mogą to być badania telefoniczne, mailowe, badania bezpośrednio w punktach sprzedaży. 

Badania prowadzone metodą Mystery Shopper pozwalają Ankieterom wczuć się w sytuację Klienta Bezpośrednie ankiety z Klientami dają unikalne informacje zwrotne. Systemy informatyczne pozwolą zbadać takie wskaźniki jak np. First Contact Resolution lub Net Promoter Score.

W wielu przypadkach satysfakcjonujące wyniki dostarczy Państwu audyt zrealizowany przez doświadczonego konsultanta, eksperta w zakresie Standardów Obsługi Klienta.

.

.

W jakich obszarach warto realizować badania jakości obsługi Klienta?

  • Telefoniczna obsługa Klienta w firmie
  • Standardy komunikacji e-mail z Klientami firmy
  • Standardy obsługi Klientów w punktach sprzedaży
  • Efektywność i jakość pracy wewnętrznego contact center lub biura obsługi Klienta
  • Ocena jakości spotkań z handlowcem z perspektywy Klienta
  • Ogólny przebieg procesów obsługi Klienta w firmie (z perspektywy Klientów).

Dlaczego warto realizować badania jakości obsługi Klienta

Jedynym źródłem przychodów Twojej firmy są Klienci. Zadowoleni Klienci kupują więcej, wracają po kolejne zakupy i dzieląc się dobrą opinią z innymi są najlepszym marketingiem Twojej firmy. Klienci, którzy na dowolnym etapie procesu zakupu nie są zadowoleni – rezygnują z zakupu. Ci najbardziej niezadowoleni – dzielą się złą opinią ze znajomymi, często publicznie w mediach społecznościowych.
W zależności od specyfiki Twojej firmy zaproponujemy optymalne metody diagnozy jakości obsługi Klienta w Twojej firmie.
Nie działaj po omacku! Dowiedz się, czego konkretnie oczekują Twoi Klienci. Wprowadź zmiany, które poprawią zadowolenie Klientów i usprawnią sprzedaż.

Szczególnie rekomendujemy realizację badań:

  • Jeżeli planujesz podniesienie jakości obsługi Klienta w firmie – badania jakości obsługi Klienta dadzą informację, co konkretnie warto usprawnić.
  • Jeżeli realizujesz już działania usprawniające – koniecznie zaplanuj cykliczne badania, aby zobaczyć, jak Klienci oceniają zmiany
  • Jeżeli planujesz szkolenie zespołu lub wdrożenia narzędzi informatycznych w obsłudze Klienta – podejmują decyzje kieruj się badaniami
  • (Co oferujemy zakres usług) Przykładowe rodzaje badań, które możemy zrealizować dla Twojej firmy
  • Jakie badania możemy zrealizować dla Twojej firmy?
  • Badania „Mystery Shopper Direct” – badania jakości obsługi Klienta w kanale telefonicznym i e-mailowym.
  • Badania jakości obsługi Klienta w sieci sprzedaży /Mystery Shopper.
  • Badania FCR – First Contact Resolution w wewnętrznym Biurze Obsługi Klienta.
  • Badania metodą Audytu – ocena jakości procesów na podstawie konsultacji z kluczowymi osobami w firmie
  • Audyt efektywności i jakości działania wewnętrznego contact center.
  • Inne metody – wynikające z sytuacji w konkretnej firmie.

Wszystkim naszym Klientom życzymy, aby zrealizowane badania i konsultacje pokazały, że wszystkie procesy w firmie przebiegają optymalnie a  Klienci mają wyłącznie bardzo dobrą opinię o współpracy  z firmą.

Badanie jakości obsługi Klienta można porównać do diagnozy  medycznej. Jeżeli wszystko jest w porządku możemy badanie schować do szuflady i … dalej dbać o najwyższą jakość obsługi Klienta.

Jeżeli jednak cokolwiek w firmie wymaga usprawnienia warto wiedzieć o tym jak najszybciej i podjąć działania korygujące.

Dzięki badaniom:

  • Skierujesz działania korygujące na obszary naprawdę ważne dla Twoich Klientów
  • Przygotujesz szkolenia ukierunkowane na konkretne umiejętności Twojego zespołu
  • Nakład pracy i środków na budowanie wysokich Standardów Obsługi Klienta będzie ukierunkowane na kwestie kluczowe dla podniesienia zadowolenia Klientów