W ostatnich latach coraz mocniej widoczne są dwa zjawiska:
W zdalnych strukturach firm role działów obsługi Klienta i sprzedaży przenikają się, gdyż Klienci oczekują załatwienia wszystkich ich spraw w jednym kontakcie. Jednocześnie interesem firmy jest, aby w trakcie kontaktu obsługowego pracownik
zachęcić Klienta do zakupu. Kontakt ze strony Klienta, gdy jest zainteresowany to jedyna okazja sprzedażowa. A często drugiej nie będzie, jeżeli nasz Klient nie będzie zadowolony z kontaktu z BOK. (BOK- biuro obsługi Klienta).
Wspieramy organizację w procesie budowania zrozumienia dla zmiany roli BOK i pracowników, albowiem często osoby do tej pory zajmujące się obsługą potrzebują wsparcia w nowej roli sprzedażowej.
Aby dział obsługi mógł realizować wsparcie sprzedaży potrzebuje mieć dostęp do procesów związanych z ofertowaniem, zakupem i komunikacją po sprzedaży.
W zależności od branży i procesu sprzedaży niezbędne są różne narzędzia.
Wskażemy i wesprzemy wdrożenie tych, które najbardziej są rekomendowane dla Twojej firmy (systemy CRM, systemy call center, systemy ticketowe i inne).
Jeżeli sprzedaż nie jest całkowicie zautomatyzowana, umiejętności obsługowe pracowników mają duży wpływ na to, czy Klient w kontakcie z firmą zdecyduje się na zakup.
Więcej o szkoleniach, które oferujemy przeczytasz tutaj: Szkolenia zamknięte